
W ramach Projektu „Edukacja Przyszłości” FEDS.08.01-IZ.00-0064/24 w ramach Priorytetu nr 8 „Fundusze Europejskie dla edukacji na Dolnym Śląsku” Działania nr FEDS.08.01 „Dostęp do edukacji” Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
Uczniowie klas piątych uczestniczą w zajęciach „Włączając się w wiedzę”.
Prowadząca wprowadza uczniów w tematykę związaną z poznawaniem siebie – omawiane są emocje, relacje, komunikacja bez przemocy oraz inne zagadnienia, które pomagają lepiej funkcjonować w szkole i w codziennym życiu.
Podczas ostatnich zajęć uczniowie przekonali się, jak krzywdzące może być przypisywanie innym ról i etykiet. Dzięki aktywnym ćwiczeniom i elementom zabawy dzieci uczyły się empatii, uważności oraz szacunku wobec siebie i innych. Wierzymy, że zdobyte doświadczenia sprawią, iż zanim nazwą kogoś „lizusem”, „kujonem” czy „dziwakiem”, zastanowią się nad konsekwencjami takich określeń.
Budowanie świadomości i wrażliwości społecznej zaczynamy od siebie – to podstawa dobrych relacji i przyjaznej atmosfery w szkole. ![]()


